Publicerad: 2017-11-14

Docentdagen den 28 november

NYHET Den 28 november arrangerar Humanistiska fakulteten en docentdag för att bekräfta utnämningar av nya docenter. Under dagen ges docenterna utrymme att föreläsa om mer specifika delar av sin forskning eller presentera sin forskning mer övergripande.

Docentdagen 28 november 2017Evenemanget äger rum i Humanisthuset, Hörsal F, mellan kl. 13:00 - 17:00. Bland föreläsarna finns Eric Carlsson, docent i medie- och kommunikationsvetenskap. Hans föreläsningen bygger på en essä om självframställan, sociala medier och jantelagens skendöd. Hur det är möjligt att förstå den typen av självskapande praktiker, vilken betydelse mediet har och hur frigörande dessa självframställningar egentligen är. Förutom Eric vill vi också lyfta fram Anna Rådström, docent i Konstvetenskap, som går ut som första föreläsare och kommer att presentera sitt arbete Cultural Memory in Vietnamese Contemporary Art.

Schemat för dagen ser ut som följer:

13:00 - Inledning Åsa Karlsson Sjögren, dekan

13:05-13:30 - Cultural Memory in Vietnamese Contemporary Art,
Anna Rådström, Konstvetenskap/History and Theory of Art

13:35-14:00 - Ordbildning ur olika perspektiv (Word-formation: Different perspectives), Maria Rosenberg, lingvistik

14:00-14:15 - Kaffe

14:20-14:45 - Om självrepresentationer på sociala medier,
Eric Carlsson, medie- och kommunikationsvetenskap

14.50-15.15 - När slutar skolan? Om utbildningshistoria utanför klassrummen Björn Norlin, historia med utbildningsvetenskaplig inriktning

Evenemanget äger rum i Humanisthuset, Hörsal F, mellan kl. 13:00 - 17:00.

Redaktör: Jonas Vågström