Publicerad: 2023-06-07 Uppdaterad: 2023-06-08, 13:18

Doktorand i idrottspsykologi

NYHET Företagsforskarskolan vid Umeå universitet och Institutionen för psykologi söker en doktorand i psykologi med inriktning mot utvecklingsmiljöer inom artistisk och rytmisk gymnastik på barn- och ungdomsnivå.

Det övergripande syftet med forskningsprojektet är att identifiera och bättre förstå faktorer i utvecklingsmiljön som bidrar till att unga gymnaster inom artistisk och rytmisk gymnastik fortsätter eller slutar med sin idrott. Resultaten från projektet kommer att användas av Gymnastikförbundet för att bättre förstå hur de kan arbeta för att reducera avhopp och få fler unga gymnaster att hålla på längre.

Ansökan senast 2023-08-11.

Läs mer och ansök: Doktorand i idrottspsykologi mot utvecklingsmiljöer inom artistisk och rytmisk gymnastik