Publicerad: 2014-09-17

Doktoranddag på TFE

NYHET Doktoranderna informerade om vilka forskningsprojekt som bedrivs på Institutionen.

Många känner säkert till att Institutionen för tillämpad fysik och elektronik har en betydande grundutbildningsverksamhet. Vilka forskningsaktiviteter som pågår vid institutionen är för många mindre bekant. Det är kanske inte så konstigt eftersom dessa verksamheter alltför sällan har presenteras.

För att råda bot på det så anordnande doktoranderna tillsammans med Rådet för Forskning och Forskarutbildning (FFu) den 16 september 2014 en heldag i Teknikhuset med olika informationsaktiviteter om TFEs forskning. På förmiddagen gavs en liten översikt av det område som beforskas. På eftermiddagen presenterade doktoranderna sina egna projekt i en posterpresentation.

Redaktör: Robert Sjöblom