Publicerad: 2018-04-11

Doktorandstipendium tilldelas doktorand från Institutionen för kultur- och medievetenskaper

NYHET Föregående helg tilldelades Petter Bengtsson, doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kultur- och medevetenskaper, ett personligt doktorandstipendium från Markussens Studiefond.

Petter Bengtsson, doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kultur- och medevetenskaper, mottog i helgen ett personligt doktorandstipendium för avhandlingsprojektet Hyland i folkhemmets mediesystem. Stipendiet på 50 000 kronor kommer från Stiftelsen Markussens Studiefond och delas varje år ut till fem doktorander med bakgrund i Kronobergs län. Ceremonin ägde rum på Teleborgs slott i Växjö.

Bra jobbat Petter!

Redaktör: Jonas Vågström