Publicerad: 2017-01-26

Elitidrottsstudent Gustav Nordström åker världscuptävlingar i Falun

NYHET Elitidrottsstudent Gustav Nordström finns representerad i det svenska längdlandslaget vid världscuptävlingarna i Falun den 28-28 januari. Gustav kombinerar studier vid Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi med en elitidrottssatsning i längdskidåkning.

Gustav Nordström

Förbundskapten Rikard Grip har tillsammans med landslagstränarna tagit ut den trupp som får representera landslaget i Falun i helgen. Bland de uttagna åkarna finns Gustav Nordström, elitidrottsstudent vid Umeå universitet och student vid Elitskidcentrum, Idrottshögskolan. Gustav tävlar i sprint under helgen iklädd den svenska landslagsdräkten.

Även elitidrottsstudenterna Clara Auland, Mia Eriksson, Lovisa Modig, Erik Silfver och Karl-Johan Dyvik kommer stå på startlinjen i sprint i Falun med start i den nationella gruppen i Svenska Skidspelen. Samtliga studenter är också antagna till Elitskidcentrum (ESC) vid Idrottshögskolan, Umeå universitet.

Läs mer om Elitskidcentrum (ESC), Idrottshögskolan vid Umeå universitet

Redaktör: Anna-Karin Eriksson