Publicerad: 2015-09-09

Elitidrottsstudent Mattias Lindberg klar för Finnkampen

NYHET Elitidrottsstudent Mattias Lindberg satsar på dubbla karriärer genom att kombinera studier vid Gastronomiprogrammet med elitsatsning i slägga. I början av veckan blev Umeåstudenten uttagen i den svenska friidrottstruppen som deltar i Finnkampen.

Mattias Lindberg, släggkastare och elitidrottsstudent vid Friidrottens Prestationscentrum (FPC) vid Idrottshögskolan, är uttagen till Finnkampen som arrangeras i Stockholm den 12-13 september. Under sommaren har Lindberg vunnit ett SM-brons i slägga samt deltagit i Universiaden, även kallad Student-OS, i Sydkorea. Lindberg som tidigare sagt till Norran att målet med säsongen var att ta en SM-medalj, tävla i Universiaden samt bli uttagen till Finnkampen har nu uppfyllt alla sina önskningar med säsongen.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson