Publicerad: 2016-09-06

Elitidrottsstudenter på landslagsuppdrag i Italien

NYHET Elitidrottsstudenterna Erik Silfver, Malin Börjesjö, Gustav Nordström och Elina Rönnlund kombinerar studier vid Umeå universitet med en elitsatsning i längdskidor. Umeåstudenterna är nu i början av september på landslagsuppdrag i Italien.

Umeåstudenterna Erik Silfver och Malin Börjesjö är uttagen till världscupavslutningen i rullskidor i Italienska Trento under dagarna 9-11 september. Silfver tävlar för IFK Umeå och kombinerar sin elitidrottssatsning med studier vid Högskoleprogrammet med inriktning energiteknik. Börjesjö tävlar för Sundbybergs IK och pluggar till Civilingenjör i industriell ekonomi.

Umeåstudenterna Gustav Nordström och Elina Rönnlund befinner sig med utvecklingslandslaget i längdskidor i Livigno under dagarna 5-16 september. Nordström tävlar för Borås SK och studerar till Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi. Rönnlund tävlar för IFK Umeå och läser Företagsekonomi.

Samtliga fyra studenter är elitidrottsstudenter vid Umeå universitet och antagna till Elitskidcentrum vid Idrottshögskolan, Umeå universitet.

Läs mer om Elitskidcentrum (ESC), Idrottshögskolan

Redaktör: Anna-Karin Eriksson