Publicerad: 2014-06-05

Elitidrottsstudenter presterade i Scandinavian Outdoor Games

NYHET Elitidrottsstudent Eva Lagrange tog två stycken andraplatser i helgens inlinestävlingar vid Scandinavian Outdoor Games i Falun. Även elitidrottsstudent Cecilia Thomasson vann en silvermedalj i cykelenduro, vid samma tävling.

I helgen, 30 maj - 1 juni, arrangerades Scandinavian Outdoors Games i Lugnet, Falun. Elitidrottsstudent Eva Lagrange vann två silvermedaljer i helgens tävlingar i inlines. Även Cecilia Thomasson, elitidrottsstudent, tog en andra plats i cykelenduro vid samma tävling.

Till vardags kombinerar Eva Lagrange studier på läkarprogrammet med sin elitsatsning på skridsko/inlines. Även Cecilia Thomasson läser på läkarprogrammet samtidigt som hon elit satsar på Mountainbike-orientering. De båda har skrivit elitidrottsavtal med Idrottshögskolan, Umeå Universitet.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson