Publicerad: 2015-11-13

Elitidrottsstudenter redo för en ny säsong

NYHET Elitidrottsstudenterna Erik Blomgren och Christian Spoerry ser tillsammans med föreningen Umeå OK framemot en ny tävlingssäsong i skidspåren.

Umeå OK har ett starkt skidorienteringsstall och ser positivt framemot en ny tävlingssäsong. På herrsidan har Umeå OK bland annat elitidrottsstudenterna och landslagsutövarna Erik Blomgren och Christian Spoerry (Schweiziska landslaget). Blomgren och Spoerry ingår dessutom i Idrottshögskolans kompetenscentrum Orienteringens utvecklingscentrum i Umeå (OUC). På damsidan har Umeå OK bland annat Klara Yngvesson, elev på Dragonskolans elitidrottsgymnasium och som dessutom tränar med OUCs träningsgrupp. Yngvesson ingår i juniorlandslaget i skidorientering.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson