Publicerad: 2017-04-25

Elitidrottsstudenter svenska mästare i innebandy

NYHET Elitidrottsstudenterna Cornelia Fjellstedt, Emelie Fällman, Frida Norström, Johanna Hultgren, Julia Nordin, och Amanda Delgado Johansson vann SM-guld i innebandy med IKSU innebandy.

Foto: Per Wiklund

Damernas SM-final i innebandy spelades under lördag 22 april mellan IKSU innebandy och KAIS Mora. IKSU innebandy stod som segrande laget med 4-1 och föreningen blev svenska mästare för femte gången. Bland IKSU innebandys spelare finns bland annat elitidrottsstudenterna Cornelia Fjellstedt, Emelie Fällman, Frida Norström, Johanna Hultgren, Julia Nordin, och Amanda Delgado Johansson som till vardags kombinerar studier vid Umeå universitet med en elitidrottssatsning i innebandy.

• Amanda Delgado Johansson, Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap 180 hp
  • Cornelia Fjellstedt, Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap 180 hp
  • Emelie Fällman, Socionomprogrammet 210 hp
  • Frida Norström, Personalvetarprogrammet 180 hp