Publicerad: 2018-01-18

Elitidrottsstudenter vid Orienteringens utvecklingscentrum åker EM i skidorientering

NYHET Förbundskapten Frans Wickbom har tagit ut den svenska EM-truppen som under dagarna 3-8 februari tävlar i Velingrad, Belgien. Bland landslagsåkarna finns åtta studenter från Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan.

Frans Wickbom har tagit ut sju kvinnor samt sju män som ska försvara de blågula färgerna. Bland de uttagna landslagsåkarna finns åtta elitidrottsstudenter vid OUC vid Idrottshögskolan:

• Linda Lindqvist
  • Frida Sandberg
  • Evelina Wickbom
  • Isabel Sahlén

• Markus Lundholm
  • Ulrik Nordberg
  • Erik Blomgren
  • Sixten Walheim

Samtliga kombinerar en elitidrottssatsning med akademiska studier vid Umeå universitet och ingår i OUCs träningsgrupp vid Idrottshögskolan.

EM-programmet

Lördag 3/2: SprintSöndag 4/2: MixstafettMåndag 5/2: LångdistansTisdag 6/2: VilodagOnsdag 7/2: Medeldistans
Torsdag 8/2: Stafetter

Redaktör: Anna-Karin Eriksson