Publicerad: 2015-10-12

Elitidrottsstudenter vid Umeå universitet tilldelas stipendier

NYHET Gustav Eskilsson, Elin Landström, Michaela Jonsson Lindblad och Cecilia Thomasson vid Umeå universitet tilldelas Riksidrottsförbundets och Svenska Spels Elitidrottsstipendium i samband med Idrottsgalan den 25 januari 2016.

Riksidrottsförbundet och Svenska Spel delar årligen ut Elitidrottsstipendiet till elitidrottare på landslagsnivå som studerar minst halvfart på universitet, högskolan eller annan postgymnasial utbildning. Totalt 75 stipendiater får i samband med Idrottsgalan den 25 januari 2016 ta emot sitt stipendium.

Elitidrottsstudenterna Gustav Eskilsson (curling), Elin Landström (fotboll), Michaela Jonsson Lindblad (Kajakmaraton) samt Cecilia Thomasson (mountainbikeorientering) är fyra av de 75 stipendiaterna som får ta emot 50 000 kr.

Läs mer om Riksidrottsförbundets och Svenska Spels elitidrottsstipendium

Redaktör: Anna-Karin Eriksson