Publicerad: 2017-05-17

Emil och Jennifer rapporterar om livet som utbytesstudenter i Seoul

NYHET Den 17–19 maj rapporterar Umeåstudenterna Emil Stighäll och Jennifer Söderlund om livet som utbytesstudenter vid Sogang University i Seoul, Sydkorea. Följ deras upplevelser via Facebook och Instagram.

Emil och Jennifer är nu på plats i Seoul i Sydkorea. Där kommer de att ta del av både studentlivet på campus och i staden. Programmet inkluderar bland annat guidade turer, föreläsningar, träff med potentiella utbytesstudenter till Umeå universitet och besök på Sogang Spring Student Festival. Så att andra studenter ska kunna följa deras upplevelser kommer de att rapportera via Umeå universitets facebooksida och Instagramkontot @umu_72hourexhange.

– Vi kommer att uppdatera flitigt; filmer, bilder, kanske intervjuer med människor vi träffar där, säger Jennifer.

The 72 hour exchange är ett initiativ för att få fler att uppmärksamma möjligheten till utbytesstudier. I höstas skickade 116 studenter in en ansökan och av dem valdes två ut för att åka på utbyte i 72 timmar.

– Det här är en unik möjlighet och jag ser verkligen fram emot det. Jag hoppas att vi kan inspirera andra studenter så att de blir intresserade av utbytesstudier, säger Emil.

Läs mer om 72 hour exchange

Kontakta gärna: