Publicerad: 2009-10-08

ENS Samverkansambassadörer besöker program

NYHET Enheten för näringsliv och samhälle arvoderar under hösten fyra studenter som ska arbeta som Samverkansambassadörer. De ska informera studenter på campus om de tjänster ENS erbjuder (förmedling av exjobb/uppsatsuppdrag, karriärvägledningskurser och CV-granskning).

Under vecka 42-44 kommer Samverkansambassadörerna att finnas vissa dagar i Lindellhallen men även besöka program för riktad information till studenter som ska skriva uppsats/exjobb under läsåret.

Samverkansambassadörerna berättar bl.a. för klasserna varför det är så viktigt med arbetslivsanknytning och kontakter med arbetsmarknaden under utbildningen. Det övergripande syftet med Samverkansambassadörernas arbete är att öka studenters vilja att under utbildningen samverka med företag och organisationer i regionen i större eller mindre samarbetsprojekt, t.ex. exjobb/uppsatsskrivande eller case.

Får du som programansvarig eller lärare en förfrågan från Samverkansambassadörerna om att få besöka dina studenter för en kort information under lektionstid hoppas vi att du har möjlighet att tacka ja. Du kan även själv tipsa uppsatsskrivande studenter om vår bank med uppdrag i samarbete med företag och organisationer – www.examensjobb.nu.

Har du frågor, eller vill bjuda in en Samverkansambassadör att besöka dina studenter, kontaktar du antingen Boel Elmroth på ENS, eller mailar direkt till våra Samverkansambassadörer Elin, Linn, Linda och Oskar som nås på samverkansambassador@adm.umu.se.

Redaktör: Boel Elmroth