Publicerad: 2015-02-13

ESC-studenter åker världscup

NYHET Under världscupen 14-15 februari finns några av de aktiva studenterna vid Elitskidcentrum (ESC) på startlinjen i Östersund.

Elitidrottsstudenterna Erik Silfver och Gustav Nordström står på startlinjen i helgens världscuptävlingar i sprint, längdskidåkning. Elitidrottsstudent Emilia Lindstedt och Jacob Engström är uttagen som andra reserv till damernas respektive herrarnas sprint.

Till vardags kombinerar studenterna sin idrottskarriär med studier vid Umeå universitet. Erik Silfver studerar på Högskoleingenjörsprogrammet med inriktning mot energiteknik, Gustav Nordström studerar Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi, Emilia Lindstedt studerar Magisterprogrammet i idrottsmedicin och Jacob Engström studerar Civilingenjörsprogrammet med öppen ingång.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson