Publicerad: 2017-03-24

Experter i konsumentprogrammet Plus

NYHET Under våren medverkar Juridiska institutionens medarbetare Maria Eklund och Ann-Sofie Henrikson i SVT:s konsumentprogram Plus.

I avsnitt tre svarar Maria Eklund och kocken Tareq Taylor på tittarnas frågor. Programledare är Inger Ljung Olsson. Foto: SVT.

– Det är ett roligt uppdrag, som passar väl inom ramen för våra kompetensområden, säger Ann-Sofie Henrikson, universitetslektor vid Juridiska institutionen.

Eklund och Henrikson medverkar i sammanlagt fem avsnitt, där de som juridiska experter i konsumenträtt, svarar på tittarfrågor.
– Det är intressant att få svara på frågor från tittarna och roligt att se hur det går till att göra ett teveprogram, säger Maria Eklund, universitetslektor vid Juridiska institutionen.

Hur är det att vara med som experter i Plus?
– Det känns lite ovant, men spännande. Plus är ett klassiskt konsumentprogram, som funnits i trettio år och som man själv tittat på många gånger genom åren, säger de.

Se programmet

Redaktör: Sofia Strömgren