Publicerad: 2015-10-29

Fakultetens forskare engagerade i konferens för lärare

NYHET Den 27-28 oktober anordnades Fortbildningsdagar för lärare i naturvetenskap och teknik för nittonde året i rad. Nära 200 lärare från Sundsvall i söder till Luleå i norr deltog.

Årets fortbildningsdagar sparkar igång i aulan. På scenen Rolf Zale som talade om ny kunskap om istiden. Foto: Anna-Lena Lindskog

Arrangemanget är ett samarbete mellan teknisk-naturvetenskaplig fakultet och SLU i Umeå. Lärarna, från grundskola upp till gymnasienivå, uppskattar konferensen vilken ger en möjlighet till fördjupade ämneskunskaper samt att träffa kollegor från andra skolor och utbyta erfarenheter.

Ett trettiotal forskare från fakulteten har i år ställt upp och hållit i en föreläsning eller en workshop. Studiebesök har anordnats till Umevatoriet och till SLUs forskningsstation Svartberget i Vindeln.

Redaktör: Ingrid Söderbergh