Publicerad: 2006-11-30

Filosofi & konst-Symposium med Vilks, Wallenstein och Emt

NYHET Filosofiska föreningen vid Umeå universitet bjuder i morgon fredag 1 december in till öppet symposium om "Filosofi och konst" med Jeanette Emt, Lars Vilks, Sven-Olov Wallenstein. Välkommen!

Filosofi och Konst 1.12 2006.

Program:

Kl 15.15–17.00: Samtidskonsten idag och Lars Vilks
Lars Vilks, konstnär och professor i konstteori, Ladonien, ger en orientering om var samtidskonsten befinner sig. (Hörsal E, humanisthuset, Umeå universitet)

Kl 19.15–21.00: Samtal om relationen mellan konst och filosofi Inbjudna gäster: Jeanette Emt, lärare i filosofi vid filosofiska institutionen, Lunds universitet. Sven-Olov Wallenstein, lärare i estetik och filosofi, Södertörns Högskola, Stockholm, samt chefredaktör för tidskriften SITE. Lars Vilks, konstnär och till nyligen professor i konstteori i Bergen, nu verksam i Ladonien. (Hörsal G, humanisthuset, Umeå universitet)

Arrangör: Filosofiska föreningen

Medarrangörer: Institutionen för Filosofi och lingvistik, insitutionen för Konstvetenskap och Konsthögskolan vid Umeå universitet

Redaktör: Helena Vejbrink