Publicerad: 2005-02-23

Fira universitetets 40-årsjubileum med den samhällsvetenskapliga fakulteten

NYHET Släktforskning, banker, högskoleprov, mat, vin, relationer, miljövänligt resande, pensionärsinflytande och filmbearbetning. Det är bara några av de ämnen som berörs under den samhällsvetenskapliga fakultetens jubileumsdagar 24 februari till 4 mars.

I år fyller Umeå universitet 40 år. Den samhällsvetenskapliga fakulteten inleder firandet genom att bjuda in dig till våra jubileumsdagar, då du kan lyssna på många intressanta och aktuella föreläsningar. Passa också på att smaka de utsökta tilltugg som serveras till kaffet, och som gjorts av studenter vid Restauranghögskolan och Institutionen för kostvetenskap.

Ett detaljerat schema för dagarna 24 februari till 4 mars finns på: www.umu.se/samfak/aktuellt/jubileum05/

En översikt av hela programmet finns i jubileumsbroschyren (pdf): www.umu.se/samfak/aktuellt/jubileum05/folder.pdf

Välkomna till den samhällsvetenskapliga fakultetens jubileumsdagar!

För mer information, kontakta:

Camilla NilssonTel: 090-786 62 28
E-post: camilla.nilsson@adm.umu.se

Umeå universitetet invigdes 1965. Under de första åren hade universitetet 2 000–3 000 studenter fördelade på tre fakulteter. I dag är universitetet internationellt framstående inom flera forskningsområden och har 28 000 studenter fördelade över fem fakulteter. Under hela 2005 kommer jubileet att firas med olika evenemang.

Fler jubileumsevenemang finns på jubileumswebben: www.umu.se/infoenheten/jubileum05/

Redaktör: Camilla Nilsson