Publicerad: 2012-04-27

Fira Valborg på campus

NYHET Valborgsfirandet den 30 april blir en fest för både stora och små Umeåbor. Traditionellt vårtal och körsång varvas med bland annat ponnyridning, skateboardåkning, marknad och en konsert med Cleo. Brasan tänds klockan 20.

För sjunde året i rad bjuder Umeå universitet, Umeå kommun och Akademiska hus in alla Valborgsfirare till Campus Umeå. Det är det största Valborgsfirandet i norra Norrland med över 6000 besökare.

Brasan tänds vid universitetsdammen. Kvällen leds av konferencieren Erik Walfridsson, som gjort sig känd som underhållare vid olika evenemang. Firandet avslutas med en konsert av Umeårapparen och sångerskan Cleo, som är aktuell med debutalbumet "Left The City Burning". Räkna med ett mäktig uppträdande som kan få igång vilken publik som helst!

Som vanligt går det att köpa mat på området och Café Lindell i Samhällsvetarhuset håller öppet under hela kvällen.

Program:

18:00 Konferencier Erik Walfridsson hälsar välkommen 18:05 Studentkorkestern Snösvänget 18:15 Singer/Songwriter Showcase 18:30 Prova på zumba med Iksu 18:40 Workshop med You Skate Girl 18:55 Gästspel av Renhornen 19:15 Studentorkestern Snösvänget 19:30 Breakdansgruppen Flow Latino 19:55 Valborgskören sjunger in våren 20:00 Braständning och vårtal. Valborgskören 20:20 Singer/Songwriter Showcase 20:40 Konsert med Cleo 21:20 Eldshow med Kelfirius
21:30 Konferencier Erik Walfridsson tackar för ikväll

Mer om Valborg på campus