Publicerad: 2015-06-02

Flera OUC-studenter uttagna till landslaget i skidorientering

NYHET Landslaget i skidorientering för kommande vinter är spikat. Bland de uttagna finns flera elitidrottsstudenter vid Umeå universitet som ingår i Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan.

Förbundskapten Frans Wickbom är klar med uttagningen av kommande vinters landslag i skidorientering. Bland de uttagna i A-laget finns elitidrottsstudenterna Magdalena Olsson, Frida Sandberg, Evelina Wickbom, Erik Blomgren och Markus Lundholm vid Umeå universitet som ingår i Orienteringens utvecklingscentrum (OUC). I U-laget finns också elitidrottsstudent och OUC-student Emma Bergström.

- Det är fantastiskt kul att så många OUC-studenter finns med i landslaget kommande säsong, säger verksamhetsledare Pär Norén.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson