Publicerad: 2013-11-21

Flitig restaurangbesökare: Rakel Rodin, pensionär.

Hur kom det sig att du började besöka Kostvetarprogrammets utbildningsrestaurang?

-Jag blev tipsad av en bekant för två år sedan. Det är trevligt här och väldigt prisvärd mat och så finns det alltid ett vegetariskt alternativ.

-Dessutom är det väldigt socialt. Även om man kommer hit själv så får man alltid sällskap vid bordet, både unga och äldre studenter. Måltidsmiljön är ljus och fräsch.

Hur är bemötandet från kostvetarstudenterna?

-De är supertrevliga, alltid ett mycket bra bemötande. Om man ber om en specialbeställning, t ex broccolisoppa utan ädelost, då fixar de det!

Rakel är vegetarian. Vad tycker du om de vegetariska alternativen, Rakel?

-Jag uppskattar den vegetariska maten för att den alltid är kryddad på ett gott sätt, oftast med örtkryddor, det passar mig perfekt. Det är också en varierad vegetarisk matsedel.

Vad tycker du om salladsbuffén?

-Salladsbuffén har ett bra utbud, t ex en sallad med bl a vitkål och solroskärnor.

Vilken är den godaste varmrätt du har ätit under restaurangdriften?

Fetaostpajen var mycket god men jag tyckte också om rotfruktsgratängen och porterquorn.

Vilken är den godaste efterrätten du har ätit under restaurangdriften?

Pepparkakscheescaken och kanelpannkakan, den var också så snyggt upplagd!

Redaktör: Charlotta Bergström