Publicerad: 2017-04-13

Följ Emil och Jennifer på 72-timmars utbyte i Seoul

NYHET Den 17–19 maj rapporterar Umeåstudenterna Emil Stighäll och Jennifer Söderlund om studentlivet vid Sogang University i Seoul, Sydkorea. Du kommer att kunna följa deras upplevelser framförallt via universitetets facebooksida.

Under höstterminen 2016 kunde studenter vid Umeå universitet söka till The 72 hour exchange som är ett initiativ för att få fler att uppmärksamma möjligheten till utbytesstudier. 116 studenter skickade in en ansökan och av dem valdes två studenter ut, för att åka på utbyte i 72 timmar.

– Det känns som en fantastisk möjlighet att åka till Sydkorea och se hur det fungerar vid ett universitet där, säger Emil Stighäll, student på personalvetarprogrammet. – Jag hoppas vi kan göra något bra med sociala medier och förhoppningsvis inspirera andra studenter.

– Jag är superpeppad och det kommer att bli jätteroligt. Jag har jobbat med fotografering för sociala medier och med text så jag ser det också som en bra arbetserfarenhet, säger Jennifer Söderlund, student vid journalistprogrammet.

Väl i Seoul väntar ett intensivt studentliv vid Sogang University. Emil och Jennifer kommer att ta del av både studentlivet på campus och i staden. Så att du ska kunna följa resan kommer de att rapportera i text, rörlig bild och stillbild via:
facebook.com/umeauniversitet
72hourexchange.umu.se
@umu_72hourexchange

Nyfiken på utbytesstudier?

Läs om vilka möjligheter som finns på:
Utbytesstudier

Redaktör: Sandra Åström