Publicerad: 2013-09-26

Företag kan dra nytta av studenternas kompetens i sin verksamhet

NYHET Den 8 oktober bjuder Enheten för externa relationer in till en träff där företag och organisationer får veta mer om hur de kan dra nytta av studenternas kompetens i din verksamhet och om hur Umeå universitet arbetar för att öka studenternas arbetslivskontakter.

Företag och organisationer kan utveckla din verksamhet genom studenternas akademiska kompetens och förmåga att se en verksamhet med nya ögon. Studenter är vana vid ett snabbt tempo och höga prestationskrav, och kan många gånger bidra med kreativitet och nya infallsvinklar. Samarbeten med studenter kan handla om t.ex. examensarbeten eller uppsatser, praktik och kortare projektkurser eller om sommar- eller extraarbete och via Umeå universitets databas, LinkedStudent, för uppdrag kan studenter hitta vägar att knyta kontakt med arbetslivet under studietiden.

Läs mer om LinkedStudent

Välkommen att var med och höra mer om att samarbeta med studenter!

Datum: Tisdagen den 8 oktober Tid: Kl. 10.00 - 11.30 ca Plats: Vision, Samverkanshuset
Vi bjuder på fika!

Anmälan görs senast torsdag 3 oktober till
helena.hjelm@umu.se.

Har du inte möjlighet att delta, men vill veta mer om studentsamarbeten, är du också välkommen att höra av dig.

Redaktör: Malin Vikström