Publicerad: 2012-03-26

Företagsarkivet i Västerbotten öppnar på Umedalen

NYHET Tisdagen den 27 mars öppnar Företagsarkivet i Västerbotten en ny depå på Umedalen. Arkivet kommer därefter att ha öppet för forskning varannan tisdag.

Företagsarkivet är en ideell kulturell förening - en serviceorganisation för länets näringsliv. Arkivet har haft sitt kansli på Nordanåområdet i Skellefteå och har nu alltså även öppnat på Umedalen i Umeå. Arkivlokalerna i Umedalen har en hyllkapacitet på 700 hyllmeter.

Forskarservice ges till skolklasser, amatörforskare, professionella forskare och andra intresserade. Möjligheter till forskning ges från och med tisdagen den 27 mars klockan 13-16. Arkivet kommer därefter att ha öppet varannan tisdag – kontakta kansliet för bokning och information på telefon 0910-77 80 32, e-post arkiv@foretagsarkivet.org

På hemsidan finns bland annat information om vilka företag som har arkiverat material.

www.foretagsarkivet.se

Redaktör: Karin Wikman