Publicerad: 2013-06-24

Företagsekonomi för en hållbar värld

NYHET Företagsekonomi för en hållbar värld är temat på 2013 års företagsekonomiska konferens i Lund. Konferensen samlar universitetslärare och forskare i företagsekonomi. RiseB vid Handelshögskolan, Umeå universitet medverkar med en session med titeln Företagsekonomens roll i en hållbar utveckling.

"Välkomna till årets företagsekonomiska ämneskonferens i Lund. Liksom tidigare år planerar vi en konferens som behandlar både forskning och utbildning. I år vill vi kombinera stor bredd med ett särskilt fokus på hållbar utveckling och med diskussioner om viktiga framtidsfrågor för forskning och utbildning i företagsekonomi."

Mer information om konferensen finns här och RiseB-sessionen heter A2 i programmet.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/