Publicerad: 2014-11-14

Förlängt samverkansavtal

NYHET Idrottshögskolan och Sveriges Lantbruksuniversitet, Umeå, har förlängt samverkansavtalet gällande Elitidrott och studier. Avtalet innebär studenter vid Jägmästarprogrammet kan fortsätta kombinera sina studier med en elitidrottssatsning.

Idrottshögskolan och SLU Umeå har förlängt samverkansavtalet Elitidrott och studier för perioden 2014-07-31 t.o.m. 2015-12-31. Elitidrottsavtalet innebär att studenter som läser Jägmästarprogrammet vid SLU, Umeå, även i fortsättningen kan kombinera sina studier med sin elitsatsning på idrott under den avtalade perioden.

Dubbla karriärerElitidrottsstudenter vid SLU Umeå kan också ansöka till de kompetenscentrum som finns vid Idrottshögskolan, Elitskidcentrum (ESC), Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) samt Friidrottens prestationscentrum (FPC).

Läs mer om Elitidrott och studier – utmärkt kombination i Umeå!

Redaktör: Anna-Karin Eriksson