Publicerad: 2023-11-08 Uppdaterad: 2023-11-17, 20:52

Formas ger nio miljoner till samhällsvetenskaplig fakultet

NYHET Formas har beslutat om vilka projekt som tilldelas medel i den årliga öppna utlysningen. Samhällsvetenskaplig fakultet får sammanlagt drygt nio miljoner kronor fördelade på tre projekt.

Text: Eva Stoianov

Camilla Sandström, Statsvetenskapliga institutionen, beviljas 3 miljoner kronor för projektet Evaluating the Effectiveness of Conservation Incentive Payments to Help Achieve Global Biodiversity Framework Targets.

Johanna Lauri, Umeå centrum för genusstudier, beviljas 3,9 miljoner kronor för projektet Together for safety: the role of civil society in creating safe public spaces.

Mattias Vesterberg, Handelshögskolan, beviljas 2,2 miljoner kronor för projektet Electrification of private transport: prices, policy and equity.