Publicerad: 2011-08-09

Förnyat Erasmus Mundus-status i ytterligare 5 år

NYHET Magisterprogrammet i Strategic Project Management (MSPME) som är ett gemensamt program med Handelshögskolan vid Umeå universitet, Herriot-Watt i Edinburgh och Politecnico di Milano, har nu säkrat sin Erasmus Mundus-status för en ny femårsperiod med början hösten 2012. Erasmus Mundus-program är kopplade till stipendier och öppet för studenter på avancerad nivå från hela världen.

Den ansökan som lämnades in i våras var en av 30 att få finansiering, med totalt 177 sökande i samma kategori. Utvärderarna konstaterade bland annat att relationen med olika organisationer i projektfältet och möjligheterna till praktisk övning i projektledning genom IPMA Young Crew och nätverkande genom APM Inspire ger extra värde i erbjudandet till studenterna.

Magisterprogrammet är ett unikt 16-månaders program som bygger på distinkt expertis från forskare vid tre ledande europiska universitet för att erbjuda ett unikt program i världsklass. Programmet är designat för att utrusta studenter med den kunskap och de färdigheter som de behöver för att bli effektiva projektledare och ledare med förmåga att strategiskt leda projektorganiserade organisationer och företag i alla sektorer i den globala ekonomin.

För mer information kontakta Tomas Blomquist, PhD. Forskningsprofilansvarig för profilen Projekt, Innovation och Nätverk.
+46 (0)90 786 7722

Redaktör: Susanne Schmidt