Publicerad: 2013-06-20

Framgång med digital medieproduktion

NYHET Företaget The Core följer upp fjolårets pris som Årets BIC-företag med att i år ta hem priset som Årets X-bicare 2013. Bakom The Core står Marcus Strandgren och Yazdan Naderi, tidigare studenter från Digital medieproduktion.

När inkubatorn BIC hyllar sina företagare vid den årliga BIC-galan får också i år två tidigare studenter från Digital medieproduktion vid institutionen för Informatik pris för sitt framgångsrika företagande. Vinnarna är Marcus Strandgren och Yazdan Naderi som med The Core arbetar med digital design och 3D-grafik.

År 2012 vann företaget pris som Årets BIC-företag. I år följer man upp framgången med att ta hem priset Årets X-bicare, som går till ett företag som flyttat ut ur BIC och numera står på egna fötter.

Redaktör: Mikael Hansson