Publicerad: 2014-04-25

Frukostträff för sportnäringen

NYHET Idrottshögskolan är en del av Nätverket för sportnäringen i Umeåregionen. Den 9 maj samlas nätverket till den andra i raden av fem träffar med avsikten att skapa en ny arena för sportnäring med syfte att bl.a. börja samverka i nya konstellationer och lära något nytt inom området.

Den första frukostträffen samlade ett 40-tal personer, representerade från idrottsföreningar, förbund, elitidrott, universitetet, näringsliv och offentlig sektor. Med bland dessa representanter fanns Tor Söderström, föreståndare vid Idrottshögskolan, som också sitter med i ledningsgruppen för SportRegion Västerbotten. Vid första frukostträffen höll Söderström en presentation om vad som händer inom idrott och forskning i Umeå. Idrottshögskolan vill utöka dialogen med samhället med målsättningen att hitta fler innovativa utvecklingsprojekt inom idrott. Idrottshögskolan vill vara del av något större.

Nu arrangerar Västerbottens Idrottsförbund den andra av fem träffar under 2014 dit alla som på olika sätt är intresserade av att träffa människor med kunskap och passion för sport och hälsa i Umeåregionen välkomnas. Avsikten är att skapa en ny arena för sportnäringen med syftet att bygga nätverk, börja samverka i nya konstellationer och lära något nytt inom området.

Tid: fredag 9 maj kl. 07:30-08:45Plats: Uminova expression, Konstnärligt Campus
Anmälan: mejla namn och organisation till Susanne Sjöström senast 7 maj.

kl. 07:30-07:55 Frukost och nätverkandekl. 07:55-08:00 Info om SportRegion Västerbottenkl. 08:00-08:40 POC Sports Sweden - ett innovativt sportföretag i världsklasskl. 08:40-08:45 Summering samt info om nästa frukostträff

Redaktör: Anna-Karin Eriksson