Publicerad: 2014-05-06

Gästföreläsning vid Idrottsmedicinska enheten

NYHET Idrottsmedicinska enheten vid Umeå Universitet får den 12 juni besök av Professor Peter Krustrup samt Doktor Sam Blacker från Storbritannien. De kommer under torsdagseftermiddagen att hålla varsin gästföreläsning med idrottsanknytning.

Ann-Sofie Lindberg, vid Idrottsmedicinska enheten, disputerar den 13 juni, Biologihuset lokal 201A, med sin avhandling "Firefighters´physical work capacity". I samband med hennes disputation hålls två gästföreläsningar uppe på Idrottsmedicinska enheten, Gösta Skoglunds väg 3, den 12 juni.

Fitness and health effects of football for untrained individuals across the life spanProfessor Peter KrustrupSport and Health SciencesCollege of Life and Environmental Sciences
University of Exeter St Luke´s Campus, UK

Kl: 14:00
Lokal: Major, Idrottsmedicinska enheten

Physical selcection and training of armed forces personnelDr Sam BlackerDepartment of Sport and Excersice Sciences
University of Chichester, UK

Kl: 15.15
Lokal: Major, Idrottsmedicinska enheten

Vid frågor vänligen kontakta Gunilla Solander, Idrottsmedicinska enheten.

Lectures in Sports medicine

Redaktör: Anna-Karin Eriksson