Publicerad: 2020-09-22

Genusforskarskolans terminsupptakt

NYHET I onsdags träffades alla doktorander vid Genusforskarskolan. Särskilt välkomnade var de fyra nya doktoranderna från ämnena Miljövetenskap, Genusvetenskap, Idéhistoria samt Barn- och ungdomspsykiatri.

Tillsammans bidrar doktoranderna till en tvärvetenskaplig miljö och kompetens som representerar Umeå universitets fyra fakulteter.

Doktoranderna hade möjlighet att delta antingen fysiskt eller via Zoom och fick bland annat chans att träffa gästprofessor Ann Phoenix och representanter från andra forskarskolor.

I slutet av september skickar Genusforskarskolan ut nya intresseanmälningar till institutioner och avdelningar som vill söka samarbete kring samfinansierade doktorander vid forskarskolan. Håll utkik efter det!