Publicerad: 2009-05-25

Gratis massage och spa-behandling 28 maj

NYHET Chokladmassage, lerinpackning eller kroppsscrub? På torsdag den 28 maj kan du välja mellan flera olika behandlingar när studenter vid Umeå universitets spa-program erbjuder alla intresserade en gratis spa-dag på Paradisbadet i Örnsköldsvik.

Afrikansk massage, yoga, olika ansiktskurer, vattengympa, core och kroppsbalans – utbudet är stort när spa-programmets studenter för tredje året i rad anordnar en kostnadsfri spa-dag.

– Tidigare år har arrangemanget varit mycket välbesökt, och vi hoppas att lika många hittar hit den här gången. En nyhet för i år är att det även går att lyssna på föredrag om spa och kost, säger Lisbeth Wikström-Frisén, som är programansvarig för utbildningen.

Det tvååriga programmet startade hösten 2005 i Örnsköldsvik, och är en både teoretiskt och praktiskt inriktad hälso- och friskvårdsutbildning. Spa-dagen planeras och genomförs av de studenter som den här terminen avslutar sin utbildning och snart ska ut i arbetslivet.
– Dagen ger studenterna mer kunskap om och erfarenhet av t ex kundkontakt, och är ett viktigt praktiskt inslag utöver den praktik som redan ingår i utbildningen.

Under spa-dagen är det drop-in och tidsbokning på plats som gäller, och besökare bör ta med egna handdukar och badlakan för behandlingar och vattenpass.

Tid och plats:

kl. 9–16, Paradisbadet, Örnsköldsvik

För mer information, kontakta:

Lisbeth Wikström-Frisén, programansvarig för spa-programmet, Umeå universitet, Telefon: 090-785 48 18,
E-post: lisbeth.w-frisen@idrott.umu.se

Redaktör: Camilla Nilsson