Publicerad: 2011-01-11

Grön vinter på Ålidhem

NYHET Torsdag den 13 januari presenterar studenter på Designhögskolan sina idéer för en tillgänglig och grön vinterträdgård på Ålidhem.

Under tio veckor har studenter på samhällsplanerarprogrammet vid Umeå universitet haft ett projekt på Designhögskolan tillsammans med Bostaden. I projektet har studenterna arbetat med planeringen för en vinterträdgård som ska byggas inom kvarteret Geografigränd på Ålidhem. Studenterna har genomfört workshops med boende på Ålidhem och andra intressenter. Utifrån deras behov och önskemål har studenterna tagit fram nyskapande och kreativa idéer för hur Vinterträdgården kan utformas för att möta områdets behov.

Resultatet presenteras torsdag den 13 januari och förslagen handlar om allt från poetry slam och utställningar till vinprovning och temafester. Gemensamt för alla idéer är att de bygger på möten, social integration och aktiviteter för att främja kreativiteten.

Plats: Blå rummet, Designhögskolan, Östra Strandgatan 30
Tid: Torsdag den 13 januari, kl. 9-12

För ytterligare information, kontakta gärna:

Kontaktperson vid Bostaden: Elisabeth Lind, kommunikationschef Telefon: 070-242 81 42
Mejl: elisabeth.lind@bostaden.umea.se

Kontaktperson vid Designhögskolan: Catharina Henje Telefon: 090-786 74 60