Publicerad: 2014-01-21

Handelshögskolan arrangerar en eftermiddag i Hållbarhet under ”Västerbottensveckorna på Grand Hotell i Stockholm”

NYHET Temat den 23 januari med inbjudna alumner är Hållbarhet och vid sidan av vår rektor Lars G Hassel och två av våra forskare, Professor Runar Brännlund och dr Johan Jansson som talare kommer vi också att ha förmånen att få lyssna till Helena Helmersson, hållbarhetschef på H&M, och alumn från Handelshögskolan.

Program:

USBE 25 år13.30 Registrering14.00 Lars G Hassel, välkommen14.15 Helena Helmersson, Hållbarhetschef H&M, ”H&Ms globala ansvar”15.00 Fika och mingel15.30  Runar Brännlund, professor "Nationalekonomi och hållbar utveckling – en fråga om resurshushållning?"16.00  Johan Jansson, dr ” Företagsekonomi och hållbar utveckling – krock eller möjlighet?
16.30 Avslutning

Inbjudan har skickats till Handelshögskolans alumner som bor och verkar i Stockholmsområdet.

Kontaktpersoner:

Rickard Lindberg, Karriärcenter rickard.lindberg@usbe.umu.se