Publicerad: 2011-05-31

Handelshögskolans examensceremoni den 1 juni

NYHET I år tar 240 studenter examen vid Handelshögskolan, Umeå universitet, och mer än hälften är internationella studenter. På kvällen den 1 juni får studenterna ta emot sina diplom vid en årlig examensceremoni i Aula Nordica.

– Även vänner och släktingar får delta, och i år är intresset så stort att Aula Nordica kommer att fyllas, säger Susanne Schmidt, ansvarig för arrangemanget vid Handelshögskolan.

Under examensceremonin, som börjar kl. 18.30, delar Handelshögskolans rektor Lars Lindbergh ut diplom till alla nyexaminerade studenter. Utdelning sker även av Handelshögskolans pedagogiska pris, som i år går till universitetslektor Sofia Isberg.

Årets alumnitalare är Emilia Lindmark och Erik Johansson, som driver prisade E&E Glasses i Umeå. Båda två tog examen vid Handelshögskolan för några år sedan.

I anslutning till ceremonin arrangeras också en examensmiddag av Handelshögskolans studentförening (HHUS).

För ytterligare upplysningar, kontakta:

Susanne Schmidt, marknadsförare Handelshögskolan, Umeå universitet

Lars Lindbergh, rektor Handelshögskolan, Umeå universitet