Publicerad: 2009-08-12

Handelshögskolans Graduation Weekend

Aktiviteterna startade på fredagseftermiddagen där det hade samlats ett 60-tal av de examinerade studenternas föräldrar och släkt till ett Family on Campus evenemang. Handelshögskolan bjöd på korta föreläsningar, guidad tur runt Campus samt ett avslutande fika. Den 6 juni var helgens höjdpunkt med Diplomering i Aula Nordica kl 16.30 där drygt 700 personer samlats för att vara med när rektor Lars Lindbergh delade ut diplom till 180 examinerande studenter. Priser och utmärkelser delades också ut bla till lektor Sofia Lundberg, som mottog Handelshögskolans pedagogiska pris 2009. Evenemanget förgylldes ytterligare med pianomusik av Thomas Olsson. Efterföljande bankett som HHUS arrangerat, deltog 500 personer och festen pågick ända fram på småtimmarna.
På söndagen träffades alla studenter till en gemensam Brunch.

Bilder som togs i samband med Diplomeringen kan du titta på här.