Publicerad: 2018-10-12

Handelshögskolans hållbarhetsdag 2018

NYHET Handelshögskolan anordnar nu för 6:e året i följd en temadag med fokus på hållbarhetsfrågor ur ett företagsekonomiskt perspektiv.

Målstyrning mot hållbarhet

Vi bjuder in personal, studenter och externa gäster till ett eftermiddagssevenemang på temat Målstyrning mot hållbarhet. En av utgångspunkterna är hållbarhetsarbete i relation till FN:s hållbarhetsmål. Även andra ramverk som de gästande företagen arbetar med kommer förstås att tas upp.

När: Onsdag 17 oktober, kl 13:00-16:00
Var: Hörsal D, Lindellhallen
Anmälan: https://simplesignup.se/event/138771

Externa talare är:

• Kaj Török, informations- och hållbarhetschef för Max burgers. Kaj har en lång bakgrund inom hållbarhet och kommunikation som en av grundarna till byrån Futerra och har även genomfört ett TEDx-talk.
  • Joey Schultz, Hållbarhetschef på Willys (Axfood).
  • Daniel Johansson Stattin, PwC, alumn från Handelshögskolan och arbetar numera i Stockholm med rådgivning kring hållbar affärsutveckling för entreprenörer i små och medelstora företag.
  • Markus Danell från Sustainergies ansluter till paneldiskussionen.
  • Karin Bodin från Polarbröd ansluter till paneldiskussionen.

Vi planerar för en interaktiv eftermiddag med avslutande paneldiskussion och hoppas på en mix av studenter, näringsliv och organisationer.

Program (preliminärt):

13:00-13:05 Handelshögskolan hälsar välkommen
13:05-13:20 Introduktion Företagsekonomi och hållbarhet, FN:s hållbarhetsmål och angränsande ramverk
13:20-13:50 Joey Schultz, Hållbarhetschef på Willys (Axfood).
13:50-14:15 Fika
14:15-14:45 Kaj Török, informations- och hållbarhetschef Max burgers
14:45-15:15 Daniel Johansson Stattin, PwC
15:15-15:20 Pitch tillkommande paneldeltagare: Markus Danell från Sustainergies och Karin Bodin, Polarbröd