Publicerad: 2010-04-29

Handelshögskolans pedagogiska pris 2010

NYHET 2010 års pedagogiska pris går till Marlene Johansson. Hon blir denna vår dubbelt prisad för sin pedagogik. För några veckor sedan tilldelades hon den samhällsvetenskapliga fakultetens pedagogiska pris.

- Det är jätteroligt och ärofyllt säger Marlene Johansson. Detta är inget som ska tilldelas en person, man är aldrig ensam om sådana framgångar, det har skett i samarbete med kollegor på Handelshögskolan, drivna studenter och goda samarbetspartners.

Handelshögskolans studentförening HHUS uttrycker på följande vis sitt förslag av Marlene Johansson till Handelshögskolans pedagogiska pris: ”Hon är engagerad, kunnig, pedagogisk, förstående, ambitiös.Vill att alla skall lyckas. Bra på att lära ut, ger superbra respons”.

Handelshögskolans pedagogiska pris består av ett resestipendium på 20.000 kr och kommer att delas ut på årets Diplomering i Aula Nordica den 5 juni.

Marlene Johansson är lärare inom entreprenörskap, affärsutveckling och logistik och har en licentiatexamen. Vid sidan av sin undervisning skriver hon på sin doktorsavhandling som handlar om hur innovationer drivs inom komplexa nätverksrelationer, ett ämne som har en nära koppling till de ämnen som hon undervisar i.