Publicerad: 2019-05-29

Handelshögskolans pedagogiska pris 2019

NYHET Jessica Fahlén tilldelas Handelshögskolans pedagogiska pris 2019. I sin lärarroll har hon på ett tydligt och uppskattat sätt bidragit till en högkvalitativ inlärningsmiljö genom att på olika sätt stimulera studenters ansvarstagande och aktiva roll i lärandeprocessen.

- Jag kan inte tänka mig ett roligare jobb än att vara lärare. Att på olika sätt motivera studenterna till att ta ansvar för sitt eget lärande är en oerhört stimulerande uppgift säger Jessica.

Jessica uppmärksammas för att på ett genomtänkt och planerat sätt variera lärandeaktiviteter för att nå lärandemålen med anpassning mot studenters problem och behov. Många omdömen om engagemang, energi och tillgänglighet har givits, och som en nödvändig grund för lärandet har Jessicas förmåga att skapa intresse och förståelse för ämnet särskilt nämnts. Jessica anpassar innehåll och nivå efter den aktuella målgruppens förkunskaper och intresse och bidrar därigenom till att tydliggöra och stärka utbildningens vetenskapliga grund för studenter hon möter, oavsett programtillhörighet och bakgrund.

Jessica har också visat stor förmåga till att skapa intresse och förståelse för ämnet och har själv ett brett intresse för pedagogisk utveckling vid Handelshögskolan.

- Jag har förmånen att jobba i en miljö där det finns ett stort engagemang och intresse för pedagogisk utveckling. Vi lär av och med varandra på ett kreativt sätt, säger Jessica.

Priset delas ut på Handelshögskolans examensceremoni den 5 juni.