Publicerad: 2015-03-03

NYHET Professor Agneta Hörnell deltog som inbjuden talare och representerade förutom Umeå universitet även European Federation of Associations of Dietitians (EFAD).

Lettiska ministeriet har 23-24 februari 2015 som ordförande i EUs ministerråd genomfört en konferens (High Level Conference) med rubriken “Healthy lifestyles: nutrition and physical activity for children and young people at schools” i Riga.

Professor Agneta Hörnell deltog som inbjuden talare och representerade förutom Umeå universitet även European Federation of Associations of Dietitians (EFAD). Hennes presentation behandlade kostekonomers och dietisters betydelse för fungerande skolmåltider för barn med behov av specialkoster.

Läs mer om konferensen i länken här nedan , där finns det också en länkar till videoinspelning av konferensen och pdf dokument av presentationerna.

High Level Conference: “Healthy lifestyles: nutrition and physical activity for children and young people at schools”

Redaktör: Agneta Hörnell