Publicerad: 2014-09-19

Heldagsseminarium Professionell Idrott

NYHET Heldagsseminariet Professionell idrott arrangeras den 6 oktober i Umeå och lockar föreläsare och deltagare från hela den svenska idrottssektorn. Seminariet ger en helhetsbild av hur idrott, näringsliv och samhälle kan kopplas ihop för bästa slutresultat. Studenter får möjligheten att delta till ett mycket förmånligt pris.

Måndagen den 6 oktober arrangeras heldagsseminariet Professionell idrott i Umeå för första gången. Arrangemanget lockar föreläsare och deltagare från hela den svenska idrottssektorn.

Dagen erbjuder bland annat presentationer, föreläsningar och paneldebatter om idrottens samhällsroll, skidsport, sponsring, evenemang, norrlandshockeyn, hästnäringen och några exempel på vad Umeå har att erbjuda som idrottskommun. Seminariet ger en helhetsbild av hur idrott, näringsliv och samhälle kan kopplas ihop för bästa slutresultat. Under dagen kommer även Sveriges främsta idrottskommuner 2014 att utses.

Som student har du möjlighet att delta vid arrangemanget till ett mycket förmånligt pris.

Läs mer om Professionell Idrott - idrott som motor för regional utveckling:

Program och anmälan

Redaktör: Anna-Karin Eriksson