Publicerad: 2012-12-07

Helen Phtiakas besök vid Pedagogiska institutionen 3-6 december

NYHET Helen Phtiaka är docent och arbetar vid University of Cyprus. Helen har lång erfarenhet av forskning och undervisning inom det specialpedagogiska fältet.

Via nätverket ERNAPE, European Research Network About Parents in Education, till vilken både hon och Margaretha Kristoffersson från Pedagogiska institutionen är knutna, har ett besök i Umeå kunnat äga rum.
Under sitt besök i Umeå har Helen haft en föreläsning för Speciallärar- och Specialpedagogprogramstudenter, med titeln: Parents of children with special needs: Enemies or Allies? Hon har även hållit i seminariet: Inclusion: Vision and Reality, då hon delat med sig av sin kunskap gällande inkluderande undervisning, främst från Cypern, men även internationellt.

Redaktör: Ulrika Sahlén