Publicerad: 2015-09-30

Höstens vetenskapsluncher på Kafé Station

NYHET Läkemedel och vitaminer för äldre, invandrares integration på arbetsmarknaden, pandemier och klimatförändringar är några av de ämnen som kommer att presenteras under vetenskapsluncherna på Kafé Station under hösten – med start den 1 oktober.

– Vetenskapsluncherna är uppskattade både av allmänheten och av universitetets forskare. De ger forskarna möjlighet att på ett enkelt och direkt sätt presentera en del av sin forskning för intresserade Umeåbor. Under våren var luncherna fullsatta och vi hoppas att det kommer lika mycket folk under hösten, säger kommunikatörerna vid Umeå universitets fakulteter som arrangerar vetenskapsluncherna.

Föredragen äger rum på Kafé Station i centrala Umeå på torsdagar klockan 12.15 och pågår i 20 minuter, efteråt finns tid för frågor.

Press och allmänhet hälsas välkomna!

Läs mer om programmet hösten 2015

För mer information, kontakta gärna:

Eva Stoianov,
kommunikatör på samhällsvetenskapliga fakulteten,