Publicerad: 2013-10-21

Höstlovsaktiviteter på Umevatoriet

NYHET Umevatoriet erbjuder många aktiviteter för höstlovslediga familjer. På programmet står bland annat kemiexperiment, en exklusiv legorobotkurs och lek med 4D-frame – ett nytt spännande pedagogiskt konstruktionsmaterial med rötter i Korea.

Umevatoriet håller öppet hus under vecka 44, måndag till torsdag klockan 9-15. Varje dag är det visningar i planetariet och öppet i matematiktälten i Bagdad.  Det är fri entré och fika finns till försäljning.

Nyhet! Legorobotkurs

Kom och bygg och programmera din egen legorobot. Barn i åldrarna 10-12 år kan föranmäla sig till Umevatoriets Legorobotkurs, med begränsat antal platser.Måndag 28/10 klockan 13-15
Tisdag 29/10 klockan 13-15

Kemiexperiment och 4D-frame

Onsdag 30/10 klockan 10-14: enkla kemiexperiment
Torsdag 31/10 klockan 10-14: bygg och konstruera med 4dFrame.

4D-frame består av rör och kopplingar med vilket man kan bygga två och tredimensionella geometriska figurer men också visualisera rörelse. Barn och vuxna kan på ett mycket handgriplig sätt experimentera med matematiska och tekniska principer.
Mer information om materialet: www.4dframe.com

För mer information, kontakta gärna:

Marianne Eik, UmevatorietTelefon: 090- 71 80 20
E-post: marianne.eik@umevatoriet.se