Publicerad: 2007-08-30

Humanistmingel för studenter och Umeåbor

NYHET Humanistiska fakulteten hälsar nya och gamla studenter välkomna, och öppnar samtidigt humanisthuset för alla intresserade Umeåbor. Onsdagen den 5 september kl 15.30–18 bjuder vi in till Humanistmingel!

Att börja läsåret med mingel är en ny tradition i humhuset. Förra årets arrangemang var både välfyllt och uppskattat och i år hoppas vi toppa den succén. Under Humanistminglet finns ämnen och program på plats liksom en mängd student- och kulturföreningar. Det bjuds på miniutställningar, film, tävlingar, uppträdanden, prova-på-aktiviteter, tilltugg med mera. Dekanus Britta Lundgren hälsar välkommen.

På scenen utanför hörsalarna blir det livemusik med The Koo Koo's (www.myspace.com/thekookoos) och nintendobandet Stylusorkestern (www.rockfoto.nu/band/Stylusorkestern). Dessutom bjuder föreningen Jazz i Umeå och Snösvänget på minikonserter. Vid Umeå universitets humanistiska fakultet läser ca 7 350 personer vid en mängd historisk-filosofiska och språkvetenskapliga kurser och program, vissa en kort kurs på sidan om jobbet andra på heltid under många år. Fakulteten har dessutom 154 forskarstuderande och 290 anställda.

Välkommen på onsdag!

Redaktör: Helena Vejbrink