Publicerad: 2016-04-29

Hur möter vi den nya tekniska revolutionen?

NYHET Mellan 35 och 50 procent av de arbeten som vi idag vant oss vid att se som självklara i vår tillvaro kommer troligen inte att existera år 2025. Vad händer då? Den 17 maj bjuds intresserade in till "Framtidsbaren" i Sundsvall där en av paneldeltagarna är historikern Anna Sténs, Umeå universitet.

Anna Sténs, Umeå universitet, en av paneldeltagarna i Framtidsbaren

Den norrländska tankesmedjan Framtidstanken bjuder in till Framtidsbaren på Knaust i Sundsvall. Tisdag den 17 maj klockan 17.00 öppnas dörrarna för en afton om norra Sverige och den fjärde tekniska revolutionen. Programmet börjar klockan 18.00.

Vad händer då? Vad händer med arbetsmarknaden? Vad händer med utbildningen? Vad händer med samhällsservicen? Vad händer med norra Sverige? Här uppe finns redan idag en grundläggande brist på både arbetstillfällen – och människor.

Framtidsbaren tar pulsen på framtidens arbetsmarknad och Norra Sveriges möjligheter att möta den fjärde tekniska revolutionen.

I panelen:

Anna Sténs, historieforskare, Umeå Universitet, Magnus Ekelund, IT-entreprenör, Åre, Sofia Mirjamsdotter, ledarskribent, trendspanare ST, Unga entreprenörer och elever vid Sundsvalls och Timrå gymnasieskolor.

Moderatorer:

Kjell Carnbro och Tomas Melander

Antalet platser är begränsat. Anmäl ditt/ert deltagande till info@framtidstanken.se Entréavgiften är 149 kr och i det ingår en matig buffétallrik. Dryck tillkommer.

Framtidsbaren är en öppen mötesplats i Spegelsalen på Hotell Knaust där målet är att skapa nya insikter och utblickar om vår nutid och framtid.
Vi vill förena inbjudna gäster av högsta expertis inom olika områden med kvalificerade paneldeltagare och publik i ett fritt och direkt meningsutbyte med högt i tak i en fantastisk miljö.

Tankesmedjan Framtidstanken har sitt säte i Sundsvall och har bildats för att bidra till ökad livskraft och vitalitet i de nödvändiga samtalen om vår landsändas framtid och utveckling.

Redaktör: Per Melander