Publicerad: 2017-11-15

IceLab Lunch Pitch – ny mötesplats för forskare

NYHET För att främja möten mellan forskare från olika institutioner och discipliner organiserar Icelab tvärvetenskapliga forskningsluncher med visionen att låta idéer spira och nya samarbeten uppstå.

Första lunchpitchen hölls 14 november, då initiativtagaren Martin Rosvall pratade på temat "How do we come up with and execute research ideas that are breaking boundaries?" tätt följd av Karolina Broman, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik, under rubriken "Scientists as role models – students' interest in and ideas about research and researchers".

Evenemanget hålls varannan tisdag i KBC-husets fokusmiljö mitt emot fiket. Nästa gång det är dags är 28 november och därefter 12 december.

Läs mer om IceLab Lunch Pitch

Redaktör: Anna-Lena Lindskog