Publicerad: 2017-10-26

Idrottsforskare föreläser på Juridiska institutionens 40-års jubileum

NYHET Juridiska institutionen fyller 40 år och firar detta med en dag fylld av föreläsningar. En av föreläsarna är Johan Lindholm, forskare inom Idrottshögskolans nätverk, som föreläser med rubriken "Bra medicin smakar beskt: Varför är Therese Johaug dopad?".

Johan Lindholm, professor vid Juridiska institutionen samt forskare inom Idrottshögskolan nätverk, föreläser vid Juridiska institutionens 40-årsjubileum som arrangeras fredagen den 10 november mellan kl. 9:30-16:30.

Johan föreläser kl. 09:30 i Samhällsvetarhuset plan 5, S505, med rubriken "Bra medicin smakar beskt: Varför är Therese Johaug dopad?".

Juridiska institutionen hälsar alla att kostnadsfritt välkomna att delta i firandet, ingen föranmälan krävs.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson